Irriterad

Hur svårt ska det egentligen vara att bara skicka in kontrolluppgifter till skatteverket. HUR JÄVLA SVÅRT! Jag listade för egenmaskin ut idag att anledningen till att jag inte fått någon skattedeklaration är att de tror att jag tjänat mindre än 18 000 kronor förra året. Och visserligen så tjänar jag lååååångt ifrån någon bra lön men nog fick jag ändå mer än 18 000 kronor. Varför tror nu skatteverket det? Jo, därför att arbetsgivaren min skickade kontrolluppgifterna till skatteverket i en fil som de inte kunde öppna. FUCKING IDIOTS!

Jag nu beställt en blankett från skattverket och hoppas på att kunna deklarera i tid. MEN det medför också att jag måste skicka in den till skatteverket, ingen sms deklaration för min del. Vilket i sin tur innebär att det inte blir något extra i fickan lagom till midsommar som jag hade trott utan i augusti eller september. Ett stort fuck you till mig alltså.

Jag har således sådär lagom med arbetsmoral just idag och tycker att det är ganska trist att det blåser så mycket så att jag inte kan sitta ute i solen och inte jobba istället för att sitta inne bakom disken och inte jobba.
Näe, nu ska jag ringa och klaga till kollega J.

Kommentarer
Postat av: Renae

jag glömde helt bort det där... men de ska väl skicka någonting hem ändå? eller? den 3:e maj är sista dagen. Jag brukar göra allt via nätet... får man inte om man måste fylla in någonting extra? jag haaaaaaaaaatar hela det här. :/

2010-04-14 @ 21:52:56
URL: http://www.baroquew.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0