Kör förbud på cykel?

Det kändes lite riskabelt att vingla omkring på en cykel där lampan blivit avslagen och luften gått ur däcken. Så jag bestämde mig för att i alla fall pumpa däcken innan jag skulle cykla iväg till gymmet. Av alla dumma idéer...
Jag pumpar, och pumpar och det börjar knaka lite i däcket. Jag tänker WTF och slutar pumpa. Då exploderar däcket. JA, exploderar. Både innerslangen och det faktiska däcket.

"Jaha, tänker jag, lika bra att gå upp och dra täcket över huvudet igen då. För detta kan ju bara vara början på en misserabel dag".

Och jag är faktiskt lite glad åt att inte ha gått och tränat. Det innebär visserligen ett dåligt samvete men eftersom jag inte känner mig helt kry så....

För övrigt förstår jag inte rusningen på att hyra film klockan 21.20 en måndag. Komigen människor! Ni ska ju jobba imorgon - kan ni verkligen nattsudda idag?

För att återgå till cykeln: det var precis ursäkten jag behövde för att lämna in den på lite service: sätta fast lampan, kolla bromsar, olja grejer och sätta på nya däck. Jo, visserligen skulle pappa eller jag kunna göra allt detta själv, eller jag skulle inte kunna själv, och jag forutspår att hans reaktion kommer vara: det är väl lättare att bara lämna in den.

Så jag gör det. Lämnar den till Runby cykelmekaniker som ligger i Rotsunda. Sen kommer jag ha en 20 år gammal supercykel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0