Old habits are hard to kill, new are hard to make.

Första året på gymnasiet var det samma rutin varje gång vi åkte till skolan M och jag. Vi gick från mig ner till Kärleksbacken och tog bussen till skolan. Sen på eftermiddagen gick vi av vid Curmansväg och gick först förbi M och sen fortsatte jag ner till mig. Samma, alltid.
Och varje gång jag ska till eller från jobbet är det samma sak. Alltid, samma.
Vana.

Lyssnar på Manic Street Preachers -  Little Empire. Så sjukt vacker.
Och gör en kostnadskalkyl, skulle jag klara mig på min lön? Och svaret är ja: om jag är lite snål. Fast jag har inga möbler. 

Typ inget. Alls. Ingen tv, ingen soffa, ingen damsugare. Och jag kan faktiskt leva utan tv och soffa - men inte utan damsugare, hink och mopp. 

Jag har: en säng, en stor byrå, en klädhängare, ett dator skrivbord, en laptop, en stationär dator, ett skoskåp, ett symaskinsbord och massa tavlor (de flesta ganska fula).
Saknar: allt annat.

Åker och kollar på lägenheten imorgon. Sen tar vi allt från det.


Kommentarer
Postat av: Jenny and...

Hoppas att det går bra med lägenhetstittandet...

Vore ju skönt för dig att få nåt eget kan jag tänka mig... jag har en tv att låna ut till dig om du vill..visserligen en tjocktv men iaf. Har en lite för söndrig dammsugar för att du kanske vill ha den... men den finns iaf... Du kan få städgrejer av min som inflyttningspresent..tråkigt men behövligt 8) håller tummarna för dig nu

2010-03-13 @ 14:20:28
URL: http://jennyand...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0