Överskottshud?

Läser två rubriker idag, den ena där någon i SVT blir stoppad från att ha på sig sina egna kläder då dessa är för avslöjande och den andra där Rihanna får klä på sig. I båda rubrikerna står det att dessa personer får klä på sig därför att de klär sig för sexigt. Men hallå och vänta lite. Är mycket naket verkligen sexigt när det sker utanför sovrummet? Det är avklätt, provocerande och faktiskt lite töntigt. Men sexigt? Jag har svårt att tro att en urringning ner till naveln och en kjol så kort att den knappt täcker rumpan är så värst sexigt egentligen. Sker det utanför det privata hemmet är det i alla fall inte sexigt för mig.

Så de blir ombedda att klä på sig inte för att de är sexiga utan för att de är så jävla "starved for attention" att de måste klä sig som om de skulle spendera dagen på en sandstrand. För det är den enda omständigheten då det är okej att svassa omkring i bikini. Eller underkläder.


Förövrigt så jag har haft en större grupp utbytesstudenter här idag (KMK), vilket får mig att inse att nördiga utbytesstudenter - gärna asistiska är de bästa gästerna. De och amerikanska turister som kommer hit på kryssningsbåtarna. Dels är de sistnämnda alltid så glada över att få gå i land, dels är de alltid lite pratsugna. Jag gillar pratsugna kunder/besökare. De muntrar upp min dag. Om det nu är trevligt kunder/besökare - gnäller de eller på annat sätt beteer sig opassande är det inte alls en lika munter upplevelse.

What else: huvudvärk och lite lätt illmående efter att ha legat av vridit och vänt mig halva natten. Jag vill ha god nattsömn i födelsedagspresent! (Det är 1 ½ månad dit men jag börjar tidigt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0